sunnuntai 12. lokakuuta 2014

12.10. Tiedoksi sinne ABC:lle: meillä ei vielä ole dementiaa

 photo d59d3833-1179-4c7c-8e32-a562d1933de6_zps8736cb2d.jpg

Olemme hankkineet itsellemme vihreän kortin, jota kassalla vilauttamalla voi kerätä bonuksia. Olemme erittäin tietoisia siitä, että kauppaketju kerää meistä tietoa ja jossain joku analysoi epätoivoisesti, miten epäloogisesti käyttäytyvät  Pirjo ja Purjo ostavat aina maanantaisin maitoa, mutta samaan syssyyn keräävät kärryihinsä laktoosillista rahkaa. Siellä on tietokannassa selvyys siitäkin, että kaksi kuukautta sitten hankimme ulkomaalaisen muotilehden ja viime viikolla kilon kahvia ja paistinlastan. Näitä tietoja ei kuulemma aiota käyttää meitä vastaan, muuten vain mainontaa kohdistaakseen keräilevät kauppakuitin tiedot itselleen talteen. (Sinne markkinointiosastolle tiedoksi: turha mainostaa meille enempää niitä paistinlastoja, ostimme yhden ja hyvän ja uskomme, että se kestää kyllä aika pitkään ottaen huomioon sen, että hutkimme sillä lihanpalasia vain satunnaisesti.)

Käydessämme korkeintaan kerran kuukaudessa ABC:lla olemme ottaneet tavaksemme pysähtyä nauttimaan keskinkertaisesta elämästä muiden tavallisten kanssa. Niitä bonuksia kerätäksemme olemme esitelleet vihreän korttimme viivakoodia maksumasiinalle. Muutamaa päivää myöhemmin olemme saaneet tekstiviestin, jossa kerrotaan, että "hei, kävit ABC:lla, kerro saamastasi palvelusta" tai jotain samanmoista. Me emme todellakaan tarvitse tällaista jälkikäteismuistutusta, koska meillä on vielä pikkuisen aivotoimintaa jäljellä ja muistamme asian ilman tekstiviestiä. Lisäksi meille käynti maantienvarren kahviossa ei ole niin iso asia, että siitä pitää itseään päivätolkulla muistutella ja asian parissa aikaansa käyttää. 

Jos meillä on jotain huomauttamista palvelusta, sanomme sen heti ja erittäin äänekkäästi. Silloin ei jää ollenkaan epäselväksi, mistä on kyse. Jos kaikki menee hyvin, emme ryhdy ylenpalttisesti kiittelemään, koska oletusarvoisesti itsepalvelulla toimiva kahvila ei palvelutasollaan mitään viittä tähteä edes tavoittele. Emme siis mene edes pyydettäessä osuustoimintaliikkeen nettisivulle olemaan enemmän tai vähemmän jotain mieltä jostain, mikä ei merkinnyt meille elämää suurempaa kuivakänttykokemusta.

Olemme nyt lopettaneet asiakasomistuksemme todentamisen ABC:lla käydessämme ja hykertelemme tyytyväisinä miettiessämme sitä analyytikkoa, joka on jo muutaman kuukauden ajan ihmetellyt, miksi emme enää käy tienvarsien monopolikahvilassa. Kohta varmaan laittavat tekstiviestin ja kysyvät, että "hei, missä mättää, olemme kaivanneet sinua, korpuksi  kuivunut voipullasi odottaa sinua täällä. Vastaa ensin kyselyymme". No emme vastaa, emmekä halua mitään muistutusviestejä siitä, että olemme käyneet jossain kesken matkan. Ettäs tiedätte.

Me otimme ihan kiusallamme tämmöiset turkoosit ja siniset asut, koska meistä nämä ovat keväiset. Purjo löysi jostain päähänsä jopa hatun, vaikka tämä taitaa olla enemmänkin pipoaikaa.


 

2 kommenttia:

  1. Kaikesta sitä pitää marmattaa, kuten siitä, että palvelua kehittääkseen joku haluaa kysyä siitä mielipidettä. Dementia-yhteyttäkään en tajunnut lainkaan. Ei ne varmaan teidän muistia epäile lainkaan, kunhan mielipiteen haluaisivat.

    VastaaPoista
  2. Kaikesta pitää marmattaa, koska jos marmatus jää sisäpuolelle, voi se jonain päivänä poksahtaa ja aiheuttaa ummehtunutta hajua.
    Jos oikeasti haluaa kehittää palvelua, kysyy mielipidettä samantien kavotusten eikä parin päivän kuluttua muistuttele, että hei, kävit meillä ja nyt pitäisi olla käynnistä jotain mieltä.

    VastaaPoista