tiistai 4. elokuuta 2015

4.8. Se on loppu nyt, Expertin verkkokauppa!

 photo c99ec2ff-053b-46d5-9892-719f137482a8_zpsrnyux4c0.jpg

Saimme niin huonoa palvelua, että tirvaisisimme välittömästi ketä tahansa, joka uskaltautuu noin kolmea metriä meitä lähemmäs.

Kaupunkiasuntomme (meillä on sellainenkin, mutta emme siitä yleensä isosti lavertele, koska vietämme siellä kodinsäästösyistä hyvin vähän aikaa) jääkaappipakastin irtisanoi heinäkuussa yhteistyösopimuksensa juuri ennen viikonloppua. Koska meillä on tähän asti ollut melkein aina hyviä kokemuksia nettikaupoista, päätimme selvitä asiasta helpolla. 

Valitsimme sopivan kylmäkoneen, luotettavantuntuisen myyjän, klikkailimme sitä ja tätä eli halusimme koko paketin kotiinkuljetuksineen ja -kantamisineen, asennuksineen ja vanhan poisviemisineen. Tarkistimme tietysti ensin saatavuuden ja todennäköisen toimitusajan (noin viisi arkipäivää), maksoimme ja ryhdyimme odottamaan. Ja sitten me odotimme ne noin viisi arkipäivää eikä kukaan ottanut meihin yhteyttä. Olimme toiveikkaita, että ehkä heillä on kesäruuhka tai muuten vain liikaa omaa kivaa, mutta kun eilen maanantainakaan ei kuulunut pihahdustakaan, alkoi tunnetilamme vyöryä viileän puolelle. Tähän voi olla osasyynä se, että oma rakas vanha jääkaappimme oli vaiti ja hiljaa, mitään kylmää säilytystilaa ei enää ollut ja ruokavaliomme alkoi koostua pähkinöistä.

Tänään meille ilmoitettiin, että kylmälaitteemme saapuu, olkaa valmiina ottamaan se vastaan. Jihuu me sanoimme toisillemme ja hyppelimme ympäri asuntoa. Ei olisi pitänyt iloita liian aikaisin, sillä jääkaappipakastin toki saapui, mutta mitään ei suostuttu asentamaan saati rikkinäistä viemään pois. Soitto tavarantoimittajalle eli Postille paljasti, että heillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Myyjäliike puolestaan oli sitä mieltä, että vaikka jotain pientä lisäpalvelua onkin melkein satasella menty ostamaan, niin heillä ei ole kummoisiakaan velvollisuutta sellaista samantien toimittaa. Asennuksen voi saada joskus ennen kuun loppua tai sitten ei, joten asiakas on nyt vain tyytyväinen siihen, että se masiina on keskellä keittokomeroa estämässä niinkin arkisen askareen kuin roskakaapin avaamisen.

Syvän tuohtumuksen ja armottoman vihanpurkauksen jälkeen päädyttiin siihen, että koska myyjäliike ei katso asiakseen hankkia asiakkaalle jo laskuttamaansa palvelua, on kauppa syytä purkaa. Massiivinen kylmäkonelaatikko tullaan noutamaan pois mahdollisimman pian, ei kuitenkaan enää tänään. Hassua, että se tilattu asennus + vanhan poisvieminen olisi työnä yhtä työläs kuin purkamattoman paketin hakeminen ja raahaaminen pois, mutta Expertillä periaate on periaate. Asiakas on erittäin paljon väärässä, jos hän haluaa rahoilleen vastinetta. Vaikka on mennyt maksamaan käytetyn kylmälaitteen poiskuljetuksesta, niin Expertin verkkosivuilla ei sanota missään, että se poiskuljetus olisi jotenkin sidoksissa uuden laitteen tuomiseen. Siihen ei siis kannata vedota, vaan pitää kiltisti odottaa, että he ehkä armollisesti järjestävät pientä vipinää ja ilmoittavat itselleen sopivan päivän. Silloin on syytä olla paikan päällä lähes 24/7, koska he soittavat ovisummeria vain kerran.

Pitäkää itsenne, me ajattelimme ja marssimme Giganttiin. Siellä meillä oli pientä suurempaa vaikeutta saada myyjä uskomaan, että olemme vähäisestä varrestamme huolimatta vallan oikeustoimikelpoisia ja pankkikortillisia. Kun yhteisymmärrys saatiin, onnistui ostokin. Varmistimme moneen kertaan, että onhan tämän kylmälaitteen asennus ja vanhan poisvieminen takuuvarmasti onnistuva asia ja voimmeko luottaa siihen, että meillä olisi jo viikonloppuna mahdollisuus syödä jotain muutakin kuin kuivamuonaa. Niin meille luvattiin ja me haluamme koko sydämestämme uskoa siihen! Tosin jos Expertin palvelu toimii edelleen kuin tähänkin asti niin uusimman jääkaappipakastimen saapuessa kököttää keskellä keittokomeroa asentamaton yksilö odottamassa lähtökäskyä. Voi olla, että pahimmassa tapauksessa ajaudumme kolmen jääkaappipakastimen loukkuun! Tai vietämme vielä jouluakin hirviöpaketin kanssa. Tai emme saa ikinä rahojamme Expertiltä takaisin, koska heillä tuntuu olevan varsin kepeä suhtautuminen muiden lompakkojen sisältöihin. 

Tuossa kuvassa yritämme esittää tunteitamme koko episodia kohtaan. Olemme selät vastakkain valmiina lähtemään erillemme heti, kun kamerasta kuuluu räps. Vaatteet ovat niin vanhoja, että meillä ei ihan ole muistikuvaa siitä, mistä kankaat on hankittu. Mutta aurinko paistaa ja maailma olisi vallan mukava paikka, jos olisi se paikkansa löytänyt jääkaappipakastin!



 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti